GENG KITO

Orang Nengok

January 23, 2015

Kenapa rezeki susah nak masuk?

Assalamualaikum dan salam Jumaat readers!

Di hari Jumaat yang penuh barakah ini, suka saya kongsikan mengenai rezeki. Let’s the photos talk to you.





Lately, aku asyik fikir pasal duit je since banjir ni. Sebab semua benda nak kena tukar baru. TV, almari, pakaian dan macam2 lagilah. So, that’s why aku share gambar-gambar kat atas tu. Memang betul, 100% tepat. Kalau asyik dok fikir sal duit, tak kemana pun kita. Sebab apa? Sebab kita seolah-olah musykil dengan rezeki ALLAH. Kalau asyik dok fikir tanpa berusaha, tanpa ada plan dan laksanakannya, tak de maknanya rezeki tu nak mai kat kita.

ALLAH tu Maha Pemurah.


Banyakkan berusaha dan berdoa kepadaNya semoga kita semua dilimpahkan rezeki yang halal dan dipermudahkan segala urusan. Dunia ni hanya sementara. Harta dunia kita tinggal semua. 



Bersedekahlah. Walaupun tahun ni adalah tahun 2015, masih ramai orang-orang miskin di luar sana. Tepuk dada, panggil nama anda, tanya diri anda. “ Pernahkah aku turun padang untuk merasai kesusahan orang? Dan pernahkah aku merasa susah seperti susahnya mereka? “

Wassalam

#Prayforpantaitimur
#pray4mh370
#Alfatihahmh17
#Alfatihahqz8501


2 comments:

  1. insyaAllah dayah, Allah tu maha pemurah.. rezeki ada di mana2, mcm2 cara.. tp tu lah, jgn pulak mengharap rezeki dtg bergolek kan? :)

    ReplyDelete

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!